Aktuell information
Betala med Autogiro? Nu erbjuder vi Autogiro för betalningar till Garda Alarm & Garda Service. Klicka här för att registrera medgivande. |
Du vet väl om att 2G-nätet stängs ner senast år 2025? Klicka här för att få reda på hur detta påverkar just ditt larmsystem och dina tjänster. |
Snabblänkar
Vanligaste frågorna
Vad händer när larmet går?
Vid utlöst larm aktiveras kameradetektorerna som sänder bildverifiering till larmcentralen. Därefter ringer larmcentralen upp dig för att bekräfta utlöst larm. Slutligen tillkallas rätt åtgärd för situationen. Utöver väktare kan både Polis, Räddningstjänst och ambulans tillkallas.
Skulle larmcentralen inte få tag på dig fattar de ett självständigt beslut om vilken åtgärd som ska vidtas, baserat på bilderna från kamerorna.
Skulle larmcentralen inte få tag på dig fattar de ett självständigt beslut om vilken åtgärd som ska vidtas, baserat på bilderna från kamerorna.
Vilka är era väktare?
Lövestad larmcentral samarbetar med de flesta större väktarbolagen i Sverige men även med en del mindre och lokala väktarbolag. På så vis kan larmcentralen skicka det väktarbolaget som de anser vara bäst i just dit område, oavsett vad det är för märke på deras uniformer.
Är kamerorna igång dygnet runt?
Nej de aktiveras endast vid utlöst larm.
Räcker grundpaketet för mitt hem?
För majoriteten av hushåll räcker grundpaketet. Men vi rekommenderar alltid att ta kontakt med oss och bokar ett hembesök med en av våra säkerhetskonsulter. På så vis får du personlig rådgivning för en skräddarsydd lösning.
Vad händer om larmet går sönder?
I det fall du har köpt till vår tilläggstjänst serviceavtal täcker den alla former av tekniska fel i larmet. Skulle en komponent strula så kommer vi skicka en tekniker för att återställa eller ersätta den. Läs mer om serviceavtalet här.
Hur fungerar husdjursanpassning?
Vår husdjursanpassning fungerar för husdjur som väger upp till 38kg. Detta ingår kostnadsfritt.
Jag ska renovera, hur gör jag med larmet?
Ring till larmcentralen för att bekräfta nedmonteringen. Därefter går det bra att montera ned komponenten. För att få svar på tekniska frågor klicka här eller kontakta vår kundtjänst.
Jag ska flytta, vad gör jag med larmet?
Absolut, då kan vi hjälpa dig att plocka ner det och montera upp det igen. Du kan även lämna larmet i bostaden och överlåta larmtjänsten till den nya ägaren. Läs mer om flytt här.
Hur installerar jag appen?
Beroende på vilket av våra larmsystem just du har så är det olika appar som gäller.
Klicka här för appen till Garda Home
Klicka här för appen till PowerMaster 360R (Garda Alarm 360)
Klicka här för appen till PowerMaster 10 (Garda Alarm)
Klicka här för appen till Garda Home
Klicka här för appen till PowerMaster 360R (Garda Alarm 360)
Klicka här för appen till PowerMaster 10 (Garda Alarm)
Jag har nytt telefonnummer, påverkar det mitt larm?
Då behöver du ringa Lövestads Larmcentral 0417-78 800 och informera dem om att du bytt nummer. Det är också bra om du meddelar oss ditt nummerbyte, det gör du enklast via e-post eller genom att kontakta vår kundservice.
Kan jag betala med Autogiro?
Ja. betalningar till Garda Alarm & Garda Service går att betala via Autogiro. Klicka här för att registrera medgivande.
Hittar du inte svaret på din fråga?
Kontakta oss så hjälper vi dig. Om det gäller teknisk support så har vi samlat det mesta du behöver veta om vårt hemlarm och smarta hemsystem här på hemsidan, detsamma gäller administrativa frågor.
Hjälp oss att bli bättre
Ta dig gärna tid att besvara några enkla frågor för att hjälpa oss att utvecklas och bli bättre. Men din hjälp blir det enklare för oss att nå målet att ha Sveriges bästa kundtjänst och Sveriges nöjdaste kunder.
Smarta hem |
Garda Alarm AB
Brogatan 23 302 42 Halmstad Tel: 0771 10 10 70 Epost: [email protected] Org.nr: 556884-0572 |
CERTIFIKAT Garda Alarm är ett svenskt aktiebolag grundat 2012 samt Polisgodkänd larminstallatör. Lövestad Larmcentral är certifierat enligt SBSC (ISO 9001) samt SSF.
|
Modern trygghet - Låg kostnad
Copyright © 2024 Garda Alarm AB. Alla rättigheter reserveras.